نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

شب زنده داری

شب زنده داری

برادر عزیزم در نظر خودشان به این حدیث زیبا از امام عسکری ع اشاره کردند که حیفم آمد در اینجا نیاورم. امام فرموده اند:

الوصول الی الحق سفر لایدرک الا بامتطاء الیل   وصال به حق سفری است که جز با شب زنده داری بدست نمیاید...

تصور میکنم آنقدر این کلام واضح است که نیاز به شرح ندارد..

نظرات 10 + ارسال نظر
کمال چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:42 ب.ظ

...و سخنی از پیامبر اعظم به علی بن ابی طالب : یا علی علیک بالدلجه فانک تطوی باللیل ما لا تطوی بالنهار

اگر لطف کنید توضیح هم بدین .کلمه دلجه؟ممنون

فاطمه فنودی چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:55 ب.ظ http://pang-pang.blogfa.com/

با سلام خدمت استاد محترم
از حضور موثر شما در فضای مجازی بسیار سپاس گزاریم امید که این حرکت مبارک منشاء برکات فراوان گردد. با افتخار در وبلاگ مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی خراسان جنوبی به آدرس
http://www.mtw-dini.blogfa.com/
لینک شدید اگر اجازه می دهید وبلاگ شما را به بچه ها معرفی کنیم لطفا از نظراتتان ما را بهره مند نمایید

باسلام .منتظر شما بودم و از ابراز لطف شمابسیار ممنونم.امیدوارم توفیق الهی نصیب شود که همه چیز در ید قدرت اوست.
خوشحال میشوم که این خانه را به بچه ها معرفی نمایید که از نظراتشان بهره مند شویم.سلام مارا هم بدوستان ابلاغ فرمایید.

نرجس چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

خب دیگه , باید اعتراف کنم این بلاگ هم داره بالاتر از سطح درک من , مطلب میذاره ! باید آسته بیام , با سرگیچه برم ! طفلی من !

بالاتر از سطح درک شما؟؟ این رو نفرمایید!!اگه منظور در عمل هست که مشکل همگانیه و الا؟...باز هم ممنونم...

مریم پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

خوشا به حال آنانکه ذکر نیمه شبشان است:
هذا مقام العائذ بک من النار
و آنانکه در قنوت نماز نیمه شبشان همی تند تند گویند اللهم عجل لولیک الفرج
سلام استاد
ما اگه نماز صبحمون قضا نشه کلی کلاهمونو میندازیم هوا دیگه اونقدر شرمنده خدا هستیم که به نماز نیمه شب نمیرسیم
ما رو از دعای خیرتون بی بهره نسازید

سلام.
کیه که شرمنده الطاف خدا نیست... که هرچه نصیب کسی هم میشود توفیقات خود اوست.. لذاست که همیشه میگوییم که خدایا با فضل خودت با ما رفتار کن و گرنه ما کجا و اعمالی که لایق تو باشد کجا
ممنونم که به خونه تون سرمیزنید . خداوند یارویاورتون...

مقصودی مود جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام
مدت ها پیش در جایی راجع به اهمیت نماز صبح در سلامتی جسم و اثار موثر ان به ویژه در جلوگیری از سکته قلبی خواندم.به نظر بنده حقیر می توانید علاوه ی بعد معنوی و روحی اهمیت ابعاد سلامتی جسمی نماز صبح را نیز بیان کنید.
سپاسگذارم

سلام. کاملا درسته..انشاا.. خیلی ممنون از نظرات خوبتون..از حضور شما سپاسگزارم

عالم آدم ها جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:23 ب.ظ http://www.tabari90.blogfa.com

مطالب تذکرآمیزی است
لینک شدید
باتشکر
التمای دعا

سلام. ممنونم از حضور شما و برقراری ارتباط. لطف کردید....محتاجیم بدعا

اپسیلون پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ق.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

این مطلب یه سوالی رو یادم آورد:
در سوره مبارکه شمس که اول سوره خداوند 11 قسم یاده کرده و بعد به اینجا می رسد که:" قد افلح من زکیها"
باتوجه به اینکه تزکیه نفس با نماز شب حاصل می شه.

...آیا این 11 قسم ارتباطی با 11رکعت نماز شب دارد؟

سلام. بهرحال چون تزکیه بدون شب زنده داری نمیشود و این قسمها نیز در همین زمینه است .. قطعا مرتبط است.. انشاا.. خداوند همه را در مسیرش موفق بدارد. باز هم ممنون از حضور شما

علیرضا جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام هادی جان
یادآوری آن دوران همیشه برای من همراه با یک حس پاک و آرام بخش بوده است. من آن دو عزیز را میشناسم و افتخار شاگردی آتها را داشتم. من این بخش از زندگی ام را بعنوان یک یک قطعه ارزشمند قابل ارائه در آخرت تصور میکنم. گرچه امیدوارم قطعات بعد از آن آنقدر بد نباشد که جمع کلی آنها باعث شود پرونده را به دست چپ من بدهند. این یک احساس درونی شخصی است. اما از نظر اجتماعی داستان یک واقعه تلخ است. من گاهی از خودم سوال میکنم که عزیزانی مثل شهید محمد و شهید احمد و سایر شهیدان نازنینی که ما میشناختیم و یا نمی شناختیم اگر الان بودند و یا الان به جامعه فعلی ما برگردند با دیدن اوضاع و احوال کنونی چه خواهند کرد و یا دچار چه سرنوشتی خوامند شد. آیا جامعه ما در همه ابعاد قابل ارزیابی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به سمت آن آمال و آرزوهای شهیدان حرکت میکند؟ نمیدانم. پاسخ به این سوالات واقعا" مشکل است. شاید بتوان گفت که خداوند آنها را خیلی دوست داشته کا آنها را در همان دوران پاکی و اخلاص و با همان احساس ها و نیات خدایی از این دنیا برده است. فقط امیدوارم ما هم عاقبت به خیر شویم.

سلام علیرضای عزیز
دیدن نوشته آن برادر که در آن سالها باهم از نزدیک این شهدا را تجربه کرده ایم برایم بسیار شیرین است..و واقعا همانطور که شما گفتی آن دوران برای ما دوره ای وصف ناپذیر از صداقت و پاکی و ... است..بتعبیر یکی از برادران آن قطعه ای از بهشت بود..گاه با خودم فکر میکنم که امام چه نفسی الهی داشت که چنان تحولی را در آن نسل ایجاد کرد .. شاید بیادت باشد وقتی پس از شهادت عبدالرضا بخانه شهید احمد رفته بودیم.. تعابیر احمد در وصف عبدالرضا و نوشته عجیبش .. هر وقت بیادم میافتد وجودم را شکوه و عظمت انسانیت پر میکند..و خدا را شکر میکنم که ما این انسانها را دیدیم و دیدیم که چگونه احمدی که در گوشه شهری دور افتاده است میتواند با مواجهه با نفس الهی چنان الهی شود.. و بقول خود احمد : زندگی شهدا نوید بخش ماست که فلاح شدنی است...
برادر جان بنظرم آنچه مهم است اینستکه ما در مسیر خود صادق باشیم.. شاید شکل وظیفه انسان در هر دوره ای متفاوت باشد اما اصول راه.. اصولی که باید بان پایبند باشیم.. اصولی که این عزیزان با خونشان بران صحه گذاشتند..و ان نگرشی که امام بما داد .. یعنی نگرش الهی بدنیا .. نگرش اخروی..همیشه باقی است.. در هیچ شرایط نباید به آلودگی نفس خود تن دهیم....
ببخشید پرحرفی کردم ..نمیدانم.. ولی انقدر این وجودهای نازنین در نگاهم بزرگند که میخواهم ساعتها در باره انها سخن بگویم..
خداوند عاقبت مارا ختم بخیر فرماید...
ممنون از حضورت...

هیچ یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ب.ظ

الله اکبر ..الهی خسرت صفقه عبد لم یجعل له من حبک نصیبا

ا...اکبر..

سارا دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:49 ب.ظ http://chamran1309

طرحی رابچه ها درست کرده بودندبه نام« طرح عبادت»
ساعت یک ودو نیمه شب بیدار میشدند ولباس عربی بلندی بود می پوشیدندو شروع میکردند به نمازشب خواندن.
اسم این طرح راهم گذاشته بودند«طرح عبادت».بین بچه هارواج داشت که می گفتندکاروانی هست که شبهاراه می افتد٬سعی کنید جانمونید.
هرکسی هم که خواب می ماند٬بیدارش میکردند ومیگفتند:«فلانی کاروان داره راه می افته٬ جا نمونی.»

خاطره از برادرآزاده محمد توجهی

سلام استاد.چندوقت پیش این مطلب رادرکتابی خواندم که حیفم آمد برای شما وبقیه دوستان ننویسم.

شادکام وپیروز باشید.

سلام
خیلی خوشحال میشوم که نظرات شما را میبینم
دست شما درد نکنه بابت مطلبی که فرستادید
بازهم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد