نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

دستم بگیر یا محمد(ص)

یا رب النبی

الهی لیس لی وسیله الیک الا عواطف رافتک و لا لی ذریعه الیک الا عوارف رحمتک و شفاعه نبیک نبی الرحمه و منقذالامه من الغمه..............مناجات متوسلین از مجموعه مناجات خمس عشر

خدایا میلاد رسولت درراه است..رسولی که خاتم رسولان توست...و برگزیده خاص تو...پیامبر رحمت تو ..و نجاتبخش خلق تو از ضلالت و گمراهی بسوی هدایت.....که فقط تو میتوانی انسان گرفتار در ظلمات خیال و وهم و هوای نفس و ...را به نور عقل و پاکی و طهارت  هدایت کنی..

خدایا !شرمنده ام که قدر نعمتهای بسیار تو را ندانستم...و عمر خود را بیهوده و با هدر دادن امکاناتی که به من داده بودی ضایع کردم..

خدایا !خجلم که در این بوستان معطر محمدی که برایم آماده ساختی  ..عطری به خود نگرفتم ! از کنار این گلهای معطر تنها گذر کردم....و گاه حتی آنها را کندم و بدور انداختم...

خدایا! تو خوب خدایی بودی...پیامبرت خوب پیامبری بود..امامان و راهنمایانت خوب روشنگری کردند اما اعتراف میکنم که من قدر ندانستم...

خدایا! بیشتر از این شرمسارم که عمری  نام آنها را بر زبان داشتم...کتاب آنها را بدست ..اما از مرام آنها چیزی نصیبم نشد..

و گاه می بینم که حتی به آنها ظلم کردم! چون با این خصلتهای زشتم و با این اعمال ناشایستم چهره زیبای آنها را در نگاه دیگران مخدوش نمودم...

خدایا!! میدانم که نه مسلمان درستی بودم و نه مومن صادقی!.....

اما..در کنار همه این تقصیرها..اسرافها...این را نیز خوب میدانم که تو پیامبرت را خیلی دوست میداری..و امتش را به او میبخشی!

خدایا !میلاد پیامبرت فرارسیده..و دستهای خالی من در انتظار عیدی توست...

اما این بار میخواهم که او را وسیله بهره مندی از مرام و راه خودش قرار دهم....

چه میشود که نگار تو ! که به مکتب نرفت و خط ننوشت! و با یک نگاهت مسئله آموز صد مدرس شد!...

به واسطه او ما را هم از کسانی قرار دهی که در مکتبخانه اش راه می یابند و از مسئله آموزی هایش بهره میگیرند و جان و روح و دلشان از آن عقل کامل و از آن عصاره هستی و فلسفه خلقت سیراب میشود!....

خدایا...من پیامبرت را دوست دارم..به او و اهل بیتش .. به او و فاطمه اش..به او و علی اش...به او وحسنش.. به او و حسینش .. به او و همه انوار پاک و طاهرینش ..عشق میورزم..

و هم اینک در این ایام مبارک ..تو را بحق همان پیامبر باصفایت..پیامبر مهربانت .. پیامبر رنج کشیده ات..پیامبر امینت...و اهل بیت طاهرینش میخوانم که مرا سالک راهش قرار دهی.. و با او و اولاد طاهرینش محشور فرمایی...آمین یا رب العالمین