نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

سبک روحان عاشق


رهایی از صورت های محدود دنیا مقدمه رسیدن به حقیقت هستی و بهره مندی از سعادت ابدی است.و این هدف از طریق عشق میسر میشود.برای عاشق رهایی و تسلیم در برابر معشوق امری بس آسان و دوست داشتنی است.یاران حسین ع در شب شهادت سر از پا نمیشناختند همچنانکه اطفال و زنانش در میدان اسارت خم بابرو نیاوردند.هردو این مسیر را باپای عشق پیمودند والبته اینچنین است که چنان حماسه ای خلق میشود.حماسه کربلا تابلوی نمایش شکوه انسانیت است..همه آنچه در دنیای شلوغ و مضطرب امروز آزارت میدهد و شوقی که برای رها شدن از این پلیدی ها در دل داری در همراهی بااین سبکبالان عاشق پیدا میشود.اینان  براستی از بهترین خود گذشتند و به "بر" رسیدند.

لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون....۹۲ آل عمران.یعنی هرگز به بر  نمیرسید مگر آنکه از محبوبترین چیزی که دارید در راه ما بگذرید.

و شهیدان از بسیاری محبوبهای خیالی و توهمی دنیا گذشتند و این امر میسر نمیشد مگر از راه عشق! 

و اینچنین است که فرار کنندگان از تکاثر مادی موجود امروز یکدیگر را در سفری عاشقانه ملاقات میکنند.اینک آنها همه قاصدند و قصد ملاقات دارند.ملاقات با "جان هستی"! 

آنها از "کف دریا" عبور کرده و به خود آب رسیده اند.دریافته اند که همه صورتهای زیبای دنیا "کف" روی آب هستند. آرامش و شکوه آنها در نتیجه همین رهایی است.

کجایید ای سبک روحان عاشق

پرنده تر زمرغان هوایی

در آن بحرید کاین عالم کف اوست!

زمانی بیش دارید آشنایی...

@namazesobh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد